6 DALAN 1 SET LENGKAP BERSALIN HERBANIKA NR

Minyak Herbanika - 100ml
Fungsi:
Untuk membantu menguatkan otot perut dan buah dada, mengurangkan kesan regangan atau pecah-pecah dikulit semasa mengandung. Ia juga melancarkan peredaran darah disamping memastikan badan ibu yang baru bersalin sentiasa hangat.

Cara Pakai:
Lakukan urutan secara putaran sehingga minyak meresap ke liang kulit. Sapu setiap kali selepas mandi.



Uncang Cuci. – 10 pek uncang

Fungsi:
Ia bertindak sebagai antiseptic yang membantu mempercepatkan penyembuhan luka jahitan supaya ibu terhindar dari risiko jangkitan kuman.Ia juga di buat mandian yang berfungsi menyegar dan menghilangkan bau badan semasa berpantang



Phytonatal ~ Tablet 90 biji
Fungsi:
Untuk melawaskan pembuangan air besar serta menyingkirkan toksin yang lama terkumpul di dalam badan.Ini secara tidak langsung akan mempercepatkan proses penurunan berat badan. Masalah sembelit jika tidak diatasi akan menyebabkan luka pada jahitan.

Cara Makan:
Ambil selepas makan pagi mengikut sistem kelawasan anda. Kelawasan normal –2 biji Sensitif– 1 biji Sembelit – 3 biji


Akar Herbanika- (10 Pek Uncang)
Fungsi:
Menambah khasiat pemakanan dan menyegarkan badan ibu yang baru bersalin. Memperbanyakkan pengeluaran air susu, yang mana susu ibu adalah susu terbaik di dunia dan susu pertama ibu (colostrums) adalah satu keajaiban untuk metabolisme badan bayi.

Cara Minum:
1 pek Akar Herbanika di rendam dalam 1 teko air panas yang mendidih dapat digunakan semula untuk tempoh 3 hari. Minum 3 kali sehari iaitu pagi, petang dan malam. Boleh dicampur dengan madu untuk menambah keharuman, rasa dan khasiatnya.
Fakta: Susu ibu dapat membantu mempercepatkan tumbesaran bayi, dapat memperbaiki sistem imun bayi serta zat dan vitamin dalam susu ibu lengkap untuk keperluan tumbesaran bayi. Proses penyusuan juga dapat membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman akibat proses bersalin.

Herbanika Lulur – 100 gm
Fungsi:
Untuk menyental daki dan kulit yang kehitaman dan kasar semasa mengandung. Dapat menghaluskan kulit dan menyegarkan tubuh badan.

Cara Pakai:
Anggaran penggunaanya antara 1-2 sudu besar penuh.Lulur ini di gunakan satu kali seminggu dan boleh di gunakan semalam 1 bulan.


Herbanika Barut - 60gm
Fungsi:
Untuk memperkemaskan perut yang menggeleber selepas bersalin dengan menyapu disekeliling pinggang dan pinggul. Ia juga menguatkan semula otot-otot perut dan pinggul yang kendur ketika menampung bayi di dalam kandungan. Pertambahan berat badan yang banyak ketika proses mengandung juga menyumbang kepada masalah perut menggeleber.

Cara Pakai:
Sapu disekeliling perut dan pinggul setiap kali selepas mandi. Selepas itu gunakan bengkung atau barut